Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony! Więcej informacji na temat cookies.
^Powrót

NSZZ "Solidarność" poleca

Logowanie

Po wielu wystąpieniach skierowano w końcu wnioski o zmianę w instrukcjach K-6 i K-4 oraz RPO - KŚ dotyczące obserwacji krawędzi peronowej. O przyjęciu lub odrzuceniu poniższych wniosków poinformujemy.
 
Wniosek o zmianę w Instrukcji K-6
 
Propozycje zmian:
 
Rozdział II  §13 „B” ustęp  15 Podczas odjazdu pociągu z toru przy peronowego, w celu sprawdzenia czy zachowane jest bezpieczeństwo podróżnych oraz osób będących na peronie, kierownik pociągu (po podaniu sygnału Rp-13) w przypadku prowadzenia jazdy pociągowej niezmodernizowanym elektrycznym zespołem trakcyjnym serii EN57 prowadzi obserwację krawędzi peronowej z drzwi uchylnych przy kabinie maszynisty z której prowadzony jest pojazd W przypadku pozostałych serii elektrycznych zespołów trakcyjnych eksploatowanych przez Spółkę Koleje Śląskie przedmiotowa zasada nie obowiązuje Obowiązkiem maszynisty jest obserwacja krawędzi peronowej przy wykorzystaniu luster bocznych i/lub kamer zewnętrznych do momentu podania przez Kierownika pociągu sygnału Rp – 13 zamknięcia drzwi w składzie pociągu i załączenia napędu w pojeździe.
 
Uzasadnienie:
 
Zespół maszynistów instruktorów nie widzi zasadności  przeniesienia na maszynistę obowiązku obserwacji krawędzi peronowej we współpracy z kierownikiem pociągu do momentu opuszczenia torów stacyjnych Maszynista ma do obserwacji sygnały na semaforach, drogę przebiegu, sieć trakcyjną, posterunki ruchu czy ktoś nie podaje sygnał „Stój” obowiązek obserwacji krawędzi peronowej przez maszynistę kończy się w momencie załączenia napędu na pojeździe
 
Wniosek o zmianę w Instrukcji K-4
 
Propozycje zmian:
 
Załącznik nr. 1   §1 §1 Usterki eliminujące przyjęcie pojazdu trakcyjnego do pracy przez drużynę trakcyjną dodać pkt jj) „Uszkodzone lustra zewnętrzne lub ich brak, gdy pojazd nie jest wyposażony w kamery zewnętrzne”.
 
Uzasadnienie:
 
W wyniku  weryfikacji zapisów w Instrukcji K-4. zachodzi potrzeba:
 
Dokonania zmian aktualizujących w treści Instrukcji i załącznikach zgodnie z propozycją zmian
 
 
REGULAMIN przewozu osób, zwierząt i rzeczy przez Koleje Śląskie (RPO-KŚ)
 
ROZDZIAŁ I. Postanowienia ogólne
 
§ 4. Przepisy porządkowe
 
19) przebywaniu w strefie przy krawędzi peronowej po sygnale odjazdu oraz wsiadania i wysiadania po sygnale odjazdu, podczas jazdy, z niewłaściwej strony oraz
w miejscach do tego nieprzeznaczonych, oraz po sygnale odjazdu
 
Copyright © 2014. Międzyzakładowa Organizacja Związkowa NSZZ "SOLIDARNOŚĆ" Transportu Kolejowego w Katowicach  Rights Reserved.